KARBOKSYTERAPIA

Karboksyterapia to zabieg polegający na wprowadzeniu pod skórę dwutlenku węgla. Dwutlenek węgla w medycynie wykorzystywany od kilkudziesięciu lat. W latach 30-tych francuscy kardiolodzy z uzdrowiska Royat zastosowali go u pacjentów z niewydolnością żylną. W latach 90tych dwutlenek węgla zaczęto podawać śródskórnie lecząc zmiany troficzne skóry w przebiegu miażdżycy i cukrzycy. Okazało się, że gaz wprowadzany pod skórę poprawia również jej stan i wygląd. Dwutlenek węgla zaczęto wykorzystywać w medycynie estetycznej do walki z:

• cellulitem
  • nadmiarem tkanki tłuszczowej
  • rozstępami
  • łuszczycą
  • wypadaniem włosów
  • wiotkością i starzeniem skóry

Zabiegi karboksyterapii są również wykorzystywane jako rozwiązanie na pozbycie się zmarszczek. Dwutlenek węgla podany w odpowiednich dawkach w skórę twarzy pomaga opóźnić proces starzenia się skóry twarzy i poprawić jej kondycję.

Mechanizm działania
Stale obecny w naszym organizmie dwutlenek węgla reguluje przepływ krwi. To dzięki niemu rozszerzają się naczynia krwionośne. CO2 podany pod skórę przyspiesza przepływ krwi, stymuluje skórę do produkcji nowego kolagenu. Dwutlenek węgla stosowany w medycynie estetycznej rozbija też nagromadzony tłuszcz. Infuzja CO2 prowadzi do zwiększenia przepływu krwi, tlenu i składników odżywczych do leczonego obszaru oraz poprawy mikrokrążenia i odnowy komórek. Odpowiedzią skóry na iniekcje CO2 jest reakcja zapalna, co prowadzi do stymulacji produkcji kolagenu. Kilka miesięcy później rozpoczyna się remodeling skóry z towarzyszącym kurczeniem się włókien kolagenowych, co skutkuje zwiększoną sprężystością skóry.

Wskazania do zabiegu

• tzw. „worki” pod oczami, zasinienia i zmarszczki w tej okolicy
  • miejscowy nadmiar tkanki tłuszczowej
  • wspomaganie terapii dietetycznych
  • zwiotczenie skóry i tkanki podskórnej po porodzie
  • zwiotczenie skóry związane z wiekiem
  • rewitalizacja skóry (odmłodzenie)

Jak wygląda zabieg
Dwutlenek węgla podawany jest przy pomocy specjalnej aparatury, która reguluje jego przepływ i temperaturę. Dzięki specjalnej aparaturze i przy pomocy cienkiej igły gaz zostaje aplikowany pod skórę. Podczas zabiegu można poczuć niewielki ból, ukłucie i rozpychanie pod skórą. Dwutlenek węgla szybko i łatwo rozchodzi się w tkankach. Na skórze widać wówczas uwypuklenia i cienkie linie. O tym jak długo trwa zabieg decyduje ilość podawanego gazu.

Redukcja zmarszczek pod oczami to zaledwie 3 minuty, leczenie rozstępów na udach potrwa około 15 minut. Aby zabieg przyniósł jak najlepsze efekty, należy wykonać go w seriach. Najpierw raz w tygodniu (w razie potrzeby zabieg można wykonywać co 2 dni), potem raz w miesiącu. W przypadku leczenia dwutlenkiem węgla wiotkości skóry lub nadmiaru tkanki tłuszczowej na efekty trzeba czekać od 6 do 12 tygodni. Jeśli chcemy zregenerować skórę w okolicach oczu czasami wystarczy jeden zabieg. Trzy minuty sprawią, że pozbędziemy się „worków pod oczami”.

Zalety

• znikome ryzyko objawów ubocznych
  • terapia bardzo dobrze przebadana pod względem mechanizmów działania i efektów terapeutycznych
  • bezpieczeństwo stosowania
  • najnowsze urządzenie gwarantujące komfort zabiegu dzięki podgrzaniu gazu oraz regulacji jego przepływu

Wygląd skóry tuż po zabiegu
W miejscu wprowadzenia igły widoczne są mikroślady, które znikają po kilku minutach, podobnie jak zaczerwienienie w miejscu, gdzie gaz rozchodzi się pod skórą. Istnieje niewielkie ryzyko powstania „siniaków”. W trakcie zabiegu pod skórą widoczne jest przemieszczanie się gazu, dające wrażenie „obrzęku”, zanika ono po kilku minutach.

• ciąża
  • ciężkie choroby serca i płuc
  • choroba nowotworowa
  • stany zapalne skóry w okolicy zabiegowej